Wat zijn de kosten voor huishoudelijke hulp?
Huishoudelijke hulp wordt betaald vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De gemeente kan een eigen bijdrage vragen voor Wmo-voorzieningen. Dit kan verschillen per gemeente. Voor hulp of ondersteuning thuis is de eigen bijdrage maximaal € 19,- per maand. Het CAK stelt uw eigen bijdrage vast en stuurt u een rekening. Via de rekenhulp van het CAK kunt u stap voor stap uw eigen bijdrage berekenen.
Kom ik in aanmerking voor huishoudelijke hulp?
Kunt u uw huishoudelijke taken (tijdelijk) niet verrichten? Bijvoorbeeld door het ouder worden, wanneer u tijdelijk of langdurig ziek bent, of omdat u herstellende bent van een operatie? Dan kunt u huishoudelijke hulp inschakelen. Om te weten of u in aanmerking komt voor huishoudelijke hulp kunt u contact opnemen met het Wmo-loket van uw gemeente. De gemeente gaat samen met u na of er huishoudelijke hulp nodig is, en hoeveel hulp er nodig is.
Woont u in de gemeente Rijssen/Holten? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Carinova via 0900-8662. Wij stellen dan samen met u vast of u in aanmerking komt voor huishoudelijke hulp en hoeveel hulp er nodig is.
Hoe kan ik huishoudelijke hulp aanvragen?
Als u huishoudelijke hulp nodig heeft, dan kunt u terecht bij het Wmo-loket van uw gemeente. De gemeente stelt samen met u vast of en welke huishoudelijke ondersteuning u nodig heeft. Besluit het Wmo-loket om u huishoudelijke hulp toe te wijzen, dan kunt u kiezen voor Carinova. Verder hoeft u dan niets te doen. Wij krijgen uw gegevens door van het zorgloket en nemen contact met u op.
Woont u in de gemeente Rijssen/Holten? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Carinova via 0900-8662. Wij stellen dan samen met u vast of u in aanmerking komt voor huishoudelijke hulp en hoeveel hulp er nodig is.
Wat mag u van Carinova huishoudelijke hulp verwachten?
Wat is thuiszorg precies?
Thuiszorg, wat is dat eigenlijk? In het kort: verzorging en verpleging bij u thuis. Wat voor thuiszorg precies nodig is, hangt helemaal af van uw zorgvraag. Thuiszorg zelf kan van alles zijn. Van het toedienen van medicijnen, tot uw dagelijkse verzorging.
Hoe kom ik in aanmerking voor thuiszorg?
Voor thuiszorg heeft u een zorgindicatie nodig. Een deskundige onderzoekt dan welke hulp of zorg u nodig heeft. En voor hoelang en hoeveel. Verschillende organisaties bepalen deze zorgindicatie. Welke organisatie dit is, hangt af van de zorg die u gaat krijgen. Weet u niet precies welke zorg u nodig heeft? Hier leest u hoe u thuiszorg aanvraagt.
Ik heb een dringende vraag aan de thuiszorg. Hoe kan ik contact opnemen?
Als u thuiszorg krijgt, zorgen we ervoor dat u een vast aanspreekpunt krijgt. Deze medewerker kunt u op elk moment bellen. Bijvoorbeeld bij zorgen of vragen. Of als u onverwacht extra zorg nodig heeft.
Thuiszorg van Carinova is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar. Dus ook ’s nachts kunt u ons bereiken. En met behulp van onze personenalarmering en alarmopvolging schakelt u heel gemakkelijk zorg in. U heeft dan met één klik op de knop contact met een hulpverlener. Zo is de zorg die u nodig heeft altijd dichtbij.
Wordt thuiszorg vergoed door mijn zorgverzekeraar?
Verpleging en persoonlijke verzorging thuis worden vergoed vanuit de basisverzekering. Voor deze zorg geldt geen eigen bijdrage. De wijkverpleegkundige bekijkt samen met u welke zorg u nodig heeft. En helpt u met uw indicatie en zorgplan.
Het modulair pakket thuis (mpt) wordt betaald uit de Wet langdurige zorg (Wlz). Hiervoor heeft u een indicatie nodig vanuit het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). Voor Wlz betaalt u een eigen bijdrage.
Wilt u weten of de verschillende soorten zorg wel of niet vergoed worden? Neem dan contact met ons op.
Contracten 2023
Carinova heeft met verschillende verzekeraars afspraken voor 2023. Een overzicht treft u aan onder www.carinova.nl/zorgverzekeraars
U bent vrij in uw keuze voor uw zorgverzekeraar. Het voordeel van een aangesloten verzekeraar is dat u meer zekerheid hebt op volledige vergoeding van uw zorgkosten. U kunt nog tot 1 januari 2023 uw huidige contract opzeggen, mocht u willen overstappen naar een andere verzekeraar.
Hoe word ik lid van Carinova Thuizz?
Lid worden kan heel eenvoudig via het inschrijfformulier. Na het aanmelden ontvangt u binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Klik hierin op ‘Account activeren’ om uw registratie te voltooien. Soms belandt deze e-mail in uw ‘spam’ (ongewenste e-mail). Kunt u de mail niet vinden? Bel ons dan via 0900-8662 of stuur ons een mail op thuizz@carinova.nl.
U kunt zich natuurlijk ook telefonisch aanmelden. Bel ons team op 0900–8662. We helpen u graag verder.
Moet ik lid zijn om zorg te kunnen ontvangen?
U hoeft géén lid te zijn van Carinova Thuizz als u zorg nodig heeft of huishoudelijke hulp van Carinova wilt aanvragen.
De ledenservice is een aanvulling op het brede aanbod aan zorgdiensten van Carinova. Soms is een lidmaatschap dus aanvullend op onze zorg, maar dit hoeft uiteraard niet.
U kunt ook lid zijn zonder zorg van Carinova nodig te hebben. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van krukken wanneer u uw enkel verstuikt heeft. Als lid van Carinova krijgt u 13 weken gratis loophulpmiddelen te leen. En wat dacht u van de korting op de rijbewijskeuring of proeflessen in het zwembad bij u in de buurt? Zo zijn er vele voordelen waar u als lid gebruik van kan maken.
Kan ik ook gebruikmaken van de voordelen en kortingen als ik geen lid ben van Carinova?
De voordelen en kortingen krijgt u alleen als u lid bent van Carinova Thuizz. Lid worden kan heel eenvoudig via het inschrijfformulier.
Hoe vraag ik online een dienst aan?
U kunt heel eenvoudig online een dienst aanvragen. Op de overzichtspagina staan al onze verschillende diensten. Hier kiest u de dienst van uw voorkeur. De pagina opent zich en vervolgens klikt u op de knop 'dienst aanvragen'.
Er zijn dan meerdere opties afhankelijk van uw situatie:
1. U bent nog géén lid van Carinova Thuizz. U klikt op de knop 'dienst aanvragen' en volgt eerst de stappen om lid te worden. Tijdens dit proces krijgt u direct een online account. Aan het einde van de stappen kunt u met dit account direct uw gekozen dienst aanvragen.
2. U bent al wel lid, maar heeft nog geen online account. U klikt op de knop 'dienst aanvragen' en volgt eerst de stappen om een online account aan te maken. Zodra u dit heeft gedaan, logt u in. U kunt vervolgens direct uw gekozen dienst aanvragen.
3. U bent lid én heeft een online account. U klikt op de knop 'dienst aanvragen' en logt in. Heeft u dit gedaan, dan kunt u direct uw gekozen dienst aanvragen.
Voor alle drie de opties geldt dat wij zo snel mogelijk voor u aan de slag gaan. U krijgt in ieder geval binnen 3 werkdagen een bevestigingsmail. Afhankelijk van uw gekozen dienst krijgt u extra instructies en informatie hoe uw aanvraag verder verloopt.
Hoe kan ik de gegevens van mijn lidmaatschap inzien en wijzigen?
Op de inlogpagina van Carinova Thuizz kunt u inloggen met uw persoonlijke account. In deze 'Mijn Thuizz'-omgeving vindt u uw persoonlijke gegevens. Deze kunt u hier direct wijzigen. In het overzicht vindt u verder uw aangevraagde diensten en cursussen. Ook is er de mogelijkheid tot het inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Bent u al wel lid, maar heeft u nog geen account? Geen probleem, een online account is zo geregeld. Klik op de knop 'inloggegevens maken' en volg de stappen.
Komt u er niet uit? Wij staan graag voor u klaar voor al uw vragen of opmerkingen via 0900-8662 of stuur een mail naar thuizz@carinova.nl.
Worden mijn kosten voor revalideren bij Carinova vergoed?
De kosten voor geriatrische revalidatiezorg worden vergoed uit de basisverzekering van de ziektekostenverzekering. U heeft hiervoor wel een verwijzing nodig van uw arts. Ook geldt het wettelijk eigen risico.
Wat als ik weer thuis ben en nog behandelingen nodig heb?
Ook dan kunt u nog steeds terecht bij onze behandelaren. We kijken dan samen met u wat er nog nodig is en plannen afspraken met u in. Heeft u dus thuis nog klachten waar u hulp bij nodig heeft? Neem dan contact op met 0900 - 8662.
Hoe lang duurt revalideren bij Carinova?
Hoe lang uw revalidatie duurt, hangt helemaal af van uw situatie. Dat verschilt per persoon. Maar de maximale duur van geriatrische revalidatie is 6 maanden. Langer dan dat wordt niet vergoed volgens de Zorgverzekeringswet (Zvw).
Bent u na 6 maanden nog niet goed genoeg hersteld? Dan kijken we samen met u naar een andere passende woonplek. U gaat dan bijvoorbeeld naar een verpleeghuis waar u wel langer, of blijvend, kunt wonen.
Kan ik hulpmiddelen via Carinova lenen, huren of kopen?
Carinova levert zelf géén hulpmiddelen. Wij raden u onze partner Medipoint,of Zorgpunt Hardenberg of ZorgComfort Salland aan.
Leden van Carinova Thuizz ontvangen een groot aantal voordelen bij deze thuiszorgwinkels.
Worden hulpmiddelen vergoed of moet ik deze zelf betalen?
In sommige gevallen wordt een hulpmiddel volledig vergoed door uw zorgverzekeraar of de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan een hoog-laag bed, een drempelhulp in huis of een toiletstoel.
Vraag dus altijd om advies bij de thuiszorgwinkel. Ook de huisarts, verpleegkundige, ergo- of fysiotherapeut kunnen u in de meeste gevallen op weg helpen.
Blijkt dat u toch zelf moet betalen? Leden van Carinova Thuizz ontvangen veel voordelen (o.a. een flinke korting) bij Medipoint en Zorgpunt Hardenberg. Voor slechts €21,95 per jaar bent u a lid.
Waar vind ik de dichtstbijzijnde thuiszorgwinkel of een uitleenpunt?
Carinova levert zelf géén hulpmiddelen.
Bezoek de dichtstbijzijnde winkel of een uitleenpunt van Medipoint of Zorgpunt Hardenberg.
Bent u niet in staat om naar een fysieke locatie te komen? Maak dan gebruik van de online bestelmogelijkheden of telefoonservice van onze samenwerkingspartners.
Wat zijn de vergoedingen en kosten voor Fysiotherapie bij Carinova?
Fysiotherapie wordt vergoed vanuit uw aanvullende ziektekostenverzekering. Bij een chronische aandoening kunnen de kosten voor een deel vanuit uw basisverzekering vergoed worden. U heeft hiervoor een zogeheten ‘chronische indicatie’ nodig. De fysiotherapeut informeert u na het eerste onderzoek of u een chronische indicatie heeft voor fysiotherapie.
Fysiotherapie met chronische indicatie
Voor mensen met een chronische indicatie geldt dat de eerste 20 behandelingen worden betaald uit de aanvullende verzekering. Het ligt aan uw (aanvullende) verzekering of u een deel hiervan zelf moet betalen. Vanaf de 21e behandeling worden de behandelingen vergoed vanuit uw basisverzekering. U heeft dan zelf geen kosten meer, behalve uw jaarlijkse eigen risico.
Fysiotherapie zonder chronische indicatie
Heeft u geen chronische indicatie voor fysiotherapie? Dan worden alle behandelingen betaald vanuit uw aanvullende verzekering. Als u voldoende aanvullend verzekerd bent, vergoedt uw zorgverzekeraar alle kosten. Het deel dat niet valt onder uw aanvullende verzekering is voor uw eigen rekening.
Bekijk hier de tarievenlijst voor fysiotherapie.
Hoe is de kwaliteit van Fysiotherapie gegarandeerd?
Kwaliteit
Kwaliteit is voor ons heel belangrijk. Daarom zijn wij aangesloten bij het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Ook zijn al onze fysiotherapeuten ingeschreven in het kwaliteitsregister Fysiotherapie NL (KRF). Regelmatig praten wij met onze collega’s over thema’s, kwaliteit en verbeteringen. Zo leren we van elkaar, krijgen we nieuwe inzichten en wisselen we ervaringen uit.
Klachten, suggesties of complimenten
Onze collega's zetten zich elke dag in om u de beste zorg te bieden. We streven ernaar om daarbij zoveel mogelijk aan uw wensen en verwachtingen te voldoen. Daarom hechten wij veel waarde aan uw ervaring, suggesties, complimenten en klachten. Heeft u op-/aanmerkingen of een klacht? Maak het kenbaar. Mogelijk kunnen we met uw reactie de zorg en dienstverlening aan u én anderen verbeteren.
Kan iedereen voor Fysiotherapie bij Carinova terecht?
Iedereen vanaf 18 jaar met een vraag voor de fysiotherapie kan bij ons terecht. Dit kan met of zonder verwijzing van uw (huis)arts. We zijn gespecialieerd in revalidatie bij ouderen. U hoeft hiervoor niet te wonen in één van de zorglocaties van Carinova. Wel is het nodig dat u in het gebied woont waarin wij cliënten bezoeken. Dus in Raalte, Bathmen, Holten, Olst en regio Deventer.
Welke specialisaties hebben de fysiotherapeuten van Carinova?
Ons team specialiseert zich voortdurend in verschillende thema’s. Binnen Fysiotherapie Carinova zijn de volgende specialisaties aanwezig:
Wat zijn de vergoedingen en kosten voor Diëtetiek bij Carinova?
Vaak worden de eerste kosten voor uw behandelingen bij de diëtist vanuit uw zorgverzekering betaald. De zorgverzekering vergoedt elk jaar 3 uur vanuit de basisverzekering. Meestal heeft u hiervoor wel een verwijzing nodig. Heeft u meer uur nodig? Het ligt aan uw aanvullende zorgverzekering of u daarnaast nog extra uren vergoed krijgt. Uw zorgverzekeraar kan u hier meer over vertellen. Krijgt u geen diëtist meer vergoed? Op deze pagina vindt u de geldende tarieven.
Hoe is de kwaliteit van Diëtetiek gegarandeerd?
Kwaliteit van zorg is voor ons heel belangrijk. Daarom zijn wij aangesloten bij de beroepsverenigingen Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD) en Diëtisten Geriatrie en Ouderen (DGO). Ook staan al onze teamleden ingeschreven in het kwaliteitsregister Paramedici. Regelmatig praten wij met onze collega’s over thema’s, kwaliteit en verbeteringen. Zo leren we van elkaar, krijgen we nieuwe inzichten en wisselen we ervaringen uit.
Kan iedereen voor Diëtetiek bij Carinova terecht?
Onze diëtisten zijn gespecialiseerd in voeding bij ouderen. Het liefst werken wij met een verwijzing van uw (huis)arts. Maar ook zonder verwijzing bent u welkom. U hoeft voor behandeling en advies niet te wonen op één van de zorglocaties van Carinova. Wel is het nodig dat u in het gebied woont waarin wij cliënten bezoeken. Dit zijn regio Raalte, Bathmen, Holten, Olst en regio Deventer.
Welke specialisaties hebben de diëtisten van Carinova?
Ons team specialiseert zich voortdurend in verschillende thema’s. Binnen Diëtetiek zijn de volgende specialisaties aanwezig:
Kan iedereen voor Logopedie bij Carinova terecht?
Wij behandelen cliënten vanaf 18 jaar met problemen door niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Dit kan met of zonder verwijzing van uw (huis)arts. U hoeft hiervoor niet op één van de zorglocaties van Carinova te wonen. Wel is het nodig dat u in het gebied woont waarin wij cliënten bezoeken. Dit is voor regio Deventer: Deventer, Deventer-Colmschate, Schalkhaar, Bathmen en Lettele, Holten, Twello en Olst. En voor regio Raalte: Raalte, Haarle, Heino, Nieuw-Heeten, Heeten, Wijhe en Lemelerveld.
Waar vind ik de beste logopedist voor mijn probleem?
Kwaliteit van zorg is voor ons heel belangrijk. Daarom zijn wij aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Logopedie en Foniatrie (NVLF) en ParkinsonNet. Ook staan al onze logopedisten ingeschreven in het kwaliteitsregister Paramedici of het afasieregister. Regelmatig praten wij met onze collega’s over thema’s, kwaliteit en verbeteringen. Zo leren we van elkaar, krijgen we nieuwe inzichten en wisselen we ervaringen uit. Ook nemen wij deel aan externe kwaliteitstesten.
Ons team specialiseert zich daarbij voortdurend op verschillende thema’s. Binnen Logopedie Thuis zijn de volgende specialisaties aanwezig:
• Parkinson
• Dementie
• PDL
• CVA/beroerte
• COPD
• Communicatiehulpmiddelen
• Afasie
• Spraakstoornis dysartrie
• MS
• Slikstoornissen
• Huntington
• ALS
U kunt dus zeker zijn van de beste logopediezorg bij Carinova.
Wat moet ik doen als ik niet naar mijn afspraak kan komen? Of als mijn afspraak thuis niet door kan gaan?
Als uw afspraak niet door kan gaan, thuis of in onze praktijk, dan vragen wij u dit minimaal 24 uur van tevoren door te geven. Laat u niets weten of geeft u korter dan 24 uur voor uw afspraak door dat u verhinderd bent? Dan kunnen we u vragen het ‘no show’-tarief te betalen. Dit bedrag wordt niet door uw verzekering vergoed. Het ‘no show’-tarief is 75% van de kosten van de afspraak, zoals door uw zorgverzekeraar of door Carinova Logopedie bepaald.
Wat zijn de kosten en vergoedingen voor Logopedie bij Carinova?
Al onze tarieven vindt u in onze tarievenlijst logopedie. Heeft onze logopediepraktijk een overeenkomst met uw zorgverzekeraar? Dan worden de kosten voor uw behandeling door uw zorgverzekering vergoed. En de declaratie dienen we bij uw zorgverzekeraar in.
Voor cliënten vanaf 18 jaar wordt logopedie vergoed vanuit de basisverzekering. Hierbij geldt wel eerst het eigen risico. Uw zorgverzekeraar kan u meer vertellen over de vergoedingen in uw situatie.
Voor wie is dagbesteding?
U woont zelfstandig, maar u heeft net wat extra ondersteuning nodig op lichamelijk, geestelijk (dementie) en/of sociaal gebied. U kunt deelnemen aan de dagbesteding als u een Wmo-indicatie heeft via de gemeente of als er vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ) een indicatie is vastgesteld door het Centrum Indicatiestelling Zorg voor indicatiestelling (CIZ).
Wat is het doel van dagbesteding?
De dagbesteding heeft als doel u zo lang mogelijk in uw vertrouwde omgeving te laten wonen. Dit doen wij door het aanbieden van gestructureerde opvang en begeleiding, het bevorderen van uw welbevinden door gezellige en zinvolle activiteiten, het in stand houden en/of vergroten van de zelfredzaamheid en het ontmoeten van leeftijdsgenoten. Daarbij wordt ook uw mantelzorger ontlast.
Wie zie ik allemaal op de dagbesteding?
Uiteraard leeftijdsgenoten, maar ook onze zorgmedewerkers en vrijwilligers zijn aanwezig tijdens de dagbesteding. De vrijwilligers helpen bij activiteiten zoals een spelletje of een wandeling.
Kan iedereen terecht bij Carinova Thuisbegeleiding?
Wij zijn er voor iedereen met hulpvragen voortkomend uit:
Wat kan ik verwachten van Thuisbegeleiding?
De thuisbegeleider werkt samen met u methodisch en resultaatgericht. Uw situatie wordt besproken en in kaart gebracht. Daarna stelt de thuisbegeleider samen met u een begeleidingsplan op.
Hierin staan uw doelen vermeld en wordt beschreven hoe u, met ondersteuning van de thuisbegeleider, aan de doelen gaat werken. Gedurende de uitvoering van het plan bekijken we regelmatig of de doelen nog aansluiten op uw situatie. Zo nodig wordt het begeleidingsplan aangepast.
Wat zijn de kosten voor Thuisbegeleiding?
Dit is afhankelijk van of het een jeugdaanvraag, subsidie, WMO- of WLZ-aanmelding betreft.
Wanneer ben ik mantelzorger?
U bent een mantelzorger als u zorgt voor een naaste of familielid die langdurig ziek is, een beperking heeft of hulpbehoevend is. Twijfelt u of u een mantelzorger bent? Neem gerust contact op met Carinova Mantelzorgondersteuning via 0570-518185.
Zijn er extra vergoedingen voor mantelzorgondersteuning?
Meer informatie over vergoedingen voor mantelzorgers leest u op de overheidswebsite van Regelhulp:
Vergoedingen bij Mantelzorg (Regelhulp)
Ook de commerciële website van Independer geeft een goed beeld van de beschikbare vergoedingen voor mantelzorgers:
Waar kan ik een aanvraag doen voor mantelzorgondersteuning?
Neem contact op met Carinova Mantelzorgondersteuning via 0570-518185 om uw situatie te bespreken. U kunt u ook aanmelden via het aanmeldformulier.
Wat zijn de kosten voor mantelzorgondersteuning?
Mantelzorgondersteuning van Carinova is kostenloos.
Kom ik in aanmerking voor Vrijwillige Ondersteuning Thuis?
De Vrijwillige Ondersteuning Thuis is er voor mensen met dementie, een lichamelijke en/of verstandelijke beperking, levensbedreigende of chronische ziekte. Woont u nog thuis en kunt u geen beroep doen op uw eigen sociale netwerk? Kunt u extra hulp of aandacht gebruiken omdat familie en vrienden ontbreken? Dan kan Vrijwillige Ondersteuning Thuis wat voor u zijn. Ook als mantelzorger kunt u een beroep doen op Vrijwillige Ondersteuning Thuis om uzelf te ontlasten.
Wat zijn de kosten voor Vrijwillige Ondersteuning Thuis?
Er zijn geen kosten verbonden aan Vrijwillige Ondersteuning Thuis.
Wat houdt Vrijwillige Ondersteuning Thuis in?
Vrijwillige Ondersteuning Thuis biedt gezelschap en ondersteuning als mantelzorg en/of vrienden ontbreken. Een vrijwilliger kan bijvoorbeeld samen met u boodschappen doen of wandelen. Een spelletje spelen? Samen koken? Er is veel mogelijk.
Hoe vaak komt de vrijwilliger bij mij thuis?
De vrijwilliger komt één keer per week of één keer per twee weken langs. U gaat in eerste instantie een afspraak met de vrijwilliger aan voor één jaar. Na een jaar kijken we of we verder gaan of dat de wegen scheiden.
Hoe vraag ik Personenalarmering aan?
FocusCura & Eurocross
Voor aanmeldingen van personenalarmering werken wij samen met FocusCura en Eurocross.
Digitaal of op papier
U kunt personenalarmering digitaal aanvragen. Wilt u uw aanvraag liever op papier doen? Neem dan contact op met de klantenservice van Carinova.
Zorgverzekering bij Achmea
Bent u verzekerd bij een label van Achmea zoals Zilveren Kruis, Interpolis of FBTO? Gebruik dan het aanmeldformulier Achmea om de alarmering aan te vragen.
Overige zorgverzekeraars
In alle overige gevallen kunt u zich aanmelden via het aanmeldformulier overige zorgverzekeraars. U komt dan bij het aanmeldingsformulier van FocusCura.
Professionele Alarmopvolging aanvragen
Maakt u al gebruik van personenalarmering en wilt u deze uitbreiden met professionele alarmopvolging door Carinova? Neem dan contact op met FocusCura of Eurocross.
Zij nemen de aanvraag in behandeling en zorgen ervoor dat aan ons en de meldkamer wordt doorgegeven dat u gebruik wilt maken van professionele opvolging door Carinova.
Bestaande klant: uw gegevens wijzigen
Maakt u al gebruik van Alarmering en wilt u uw gegevens wijzigen? Op de website van FocusCura kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen. Alarmering via Eurocross? Neem dan contact op met Eurocross.
Wat gebeurt er bij een melding?
U heeft professionele alarmopvolging van Carinova. Drukt u op de alarmknop? Dan komt er direct een spreekverbinding met de zorgcentrale tot stand. 1.) Zij vragen eerst wat er aan de hand is. 2.) Vervolgens schakelen ze professionele hulp van Carinova in.
Mocht de situatie daar om vragen, dan schakelt de zorgcentrale direct spoedeisende hulp in.
Heb ik een indicatie nodig?
Voor personenalarmering is geen medische indicatie nodig. U kunt altijd voor personenalarmering kiezen omdat het systeem u een veilig en prettiger gevoel geeft. Bijvoorbeeld omdat u alleen woont of buitenaf woont. Personenalarmering is er voor jong en oud.
Hoe kan ik meer informatie opvragen?
U kunt meer informatie ontvangen via de zorgcentrale Noord. U kunt daarvoor bellen met: 088 980 09 53 (op werkdagen van 8.00-17.00 uur). Of kijk op de website www.zcn.nl
Wordt Personenalarmering vergoed?
Bij een medische indicatie en bij sommige aanvullende verzekeringen, kunt u een vergoeding krijgen voor personenalarmering bij uw zorgverzekeraar. De medewerkers van Carinova hebben hier helaas geen inzicht in omdat dit bepaald wordt door een groot aantal factoren waaronder ook de wijze waarop uw verzekerd bent.
Bent u benieuwd of u in aanmerking komt voor vergoeding? Kijk dan op de vergoedingenpagina van FocusCura wat de mogelijkheden zijn. Of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
Ik ben nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Kan ik ook 1 keer werken om te zien of het iets voor mij is?
Dat kan zeker! Bij Carinova denken we in mogelijkheden. Laten we samen gewoon bespreken wat jij graag zou willen gaan doen bij ons.
Kan ik als vrijwilliger op verschillende woonzorglocaties werken?
Ja, dat kan! Je kunt bij Carinova werken op 1 of meerdere woonzorglocaties. Maar ook bij mensen die nog zelfstandig wonen. Wat jou prettig lijkt in het vrijwilligerswerk, maken wij mogelijk.
Kan ik als vrijwilliger werken in de woonzorg en thuiszorg combineren?
Ja, dat kan zeker. Door woonzorg en thuiszorg te combineren heb je extra afwisseling in je werk. Voor de thuiszorg en de woonzorg zijn er verschillende contactpersonen. Zo bieden we alle begeleiding die je nodig hebt.
Naar contactpersonen woonzorglocaties
Of bel of app de Coördinator Vrijwilligers Marian Bergman op: 06 51 94 28 10.
Hebben medewerkers een geheimhoudingsplicht?
Carinova zal bij het verlenen van zorg of diensten handelen in overeenstemming met de van toepassing zijnde wet- en regelgeving met betrekking tot dossiers, privacy en geheimhouding. Voor alle medewerkers geldt een bij de desbetreffende beroepsuitoefening passende geheimhoudingsplicht. Voor heel Carinova is het privacyreglement van toepassing.
Deelt Carinova informatie met derden?
De informatie wordt niet met derden gedeeld (tenzij het een onderdeel is van onze dienstverlening en mits met betreffende derde een verwerkersovereenkomst is gesloten). In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.
Kan ik persoonlijke informatie laten aanpassen?
Wij bieden alle bezoekers de mogelijkheid conform wet- en regelgeving tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die aan ons is verstrekt.
Ik heb een vraag over het privacybeleid, met wie kan ik daarover contact opnemen?
Als u vragen heeft over het privacybeleid, kunt u contact opnemen met de functionaris gegevensbescherming van Carinova:
Carinova
t.a.v. functionaris gegevensbescherming
St. Jozefplein 1
7415 EH Deventer
E: FG_AVG@carinova.nl
T: 0900 8662 (klantenservice)
Kan ik komen kijken bij dagcentrum Sparrenheuvel?
U bent van harte welkom om te komen kijken bij dagcentrum Sparrenheuvel. Graag maken we een afspraak voor een kennismakingsbezoek. Zodat we alle tijd hebben om u een goede indruk te geven van het dagcentrum. U kunt een afspraak maken via 0570-518003. Dagcentrum Sparrenheuvel is van maandag tot en met vrijdag van 10:00 uur tot 16:00 uur geopend.
Wanneer kom ik in aanmerking voor een afspraak?
Het spreekuur is voor iedereen die te maken heeft met eczeem. U hoeft geen verwijzing te hebben van een arts.
Wat kan ik bespreken tijdens het spreekuur?
U kunt voor uw vragen over eczeem naar het spreekuur.
Met al deze vragen bent u van harte welkom tijdens ons spreekuur.
Word het spreekuur vergoed door de zorgverzekering?
Een afspraak op het spreekuur wordt vergoed vanuit de basisverzekering (voor alle leeftijden). Eventuele medicatie wordt ook vergoed bij kinderen van 0 tot 18 jaar. Bent u ouder dan 18 jaar, kan het zijn dat u een deel van uw eigen risico hiervoor moet gebruiken.
Welke zorghandelingen kunnen worden overgenomen?
Logeerzorg op Diessenplas betekent dat wij u ondersteunen met dagbesteding en Verpleging & Verzorging (VV) voor de doelgroep ouderen. Wij ondersteunen een breed scala aan zorgvragen. Hierbij is onderstaande ondersteuning mogelijk:
Kan ik logeerzorg aanvragen zonder WMO-indicatie?
U kunt alleen gebruik maken van respijtzorg met een WMO-indicatie van de gemeente. Heeft u nog geen indicatie? Dan kunt u contact opnemen met het WMO-loket van uw gemeente. Ook uw wijkverpleegkundige, casemanager of huisarts kan u hiermee helpen.
WMO-loketten in deze omgeving
Wat is logeerzorg en in welke situaties kan ik er gebruik van maken?
Logeerzorg is tijdelijke zorg bedoeld om mantelzorgers te ontlasten. U kunt hiervan gebruikmaken als u tijdelijk vervanging nodig heeft voor de zorg van een naaste, bijvoorbeeld bij vakantie, ziekte of wanneer u zelf even rust nodig heeft.
Hoelang kan ik gebruikmaken van logeerzorg?
De duur van de logeerzorg hangt af van uw persoonlijke situatie en behoeften. Dit kan variëren van enkele dagen tot maximaal 14 dagen. We bespreken graag uw specifieke situatie om een passend plan op te stellen.
Heeft u zorg nodig? Eén telefoontje naar ons en we helpen u stap voor stap. Ook voor vragen kunt u ons bellen, terug laten bellen of mailen.