Klachten & tips

Onze collega's zetten zich elke dag in om de beste zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent. Komt u er niet uit met uw persoonlijk begeleider of betrokken medewerker, dan kunt u kosteloos advies inwinnen of een klacht indienen. 

Opties klacht delen

Bent u minder tevreden of heeft u een klacht over onze zorg of dienstverlening? Dan zijn er verschillende opties hoe u deze kenbaar kan maken:

  1. Contact met Carinova
    Neem contact op met uw persoonlijk begeleider of de betrokken medewerker van Carinova. Een manager kan hierbij betrokken worden mocht u dit prettig vinden. Ook kan u uw klacht sturen naar klacht@carinova.nl of per post naar:

    Carinova
    Onder vermelding van: klacht
    Postbus 6787
    7400 AR Deventer

  2. Klachtenbemiddelaar
    U kunt kosteloos contact opnemen met de klachtenbemiddelaar voor advies en eventueel het officieel indienen van een klacht. Dit kan via 0648445538 of via e-mail bemiddeling@quasir.nl

  3. Onafhankelijke cliëntondersteuner
    Ook is er een onafhankelijke cliëntondersteuner waar u kosteloos contact mee kan opnemen als u vragen hebt over zorg, advies en klachten. Via deze site kunt per gemeente zien waar u terecht kunt.

Wet zorg & dwang

De Wet zorg en dwang gaat over onvrijwillige zorg voor mensen met een verstandelijke beperking of een psychogeriatrische aandoening zoals dementie. Het proces voor het indienen van een klacht gaat voor deze zorg net iets anders.

  1. Contact met Carinova
    Heeft u vragen of klachten, dan kunt u hiervoor contact opnemen met de desbetreffende medewerker, leidinggevende of een extern cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang.

  2. Onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon
    De cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang is een onafhankelijke partij en kan u helpen bij zowel vragen, advies als een klacht. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
  • Deventer, Olst-Wijhe of Raalte
    Adviespunt Zorgbelang (contactpersoon Jarma Maas) via 06-82 64 63 48 of www.adviespuntzorgbelang.nl

  • Dalfsen, Hardenberg, Ommen, Rijssen-Holten, Staphorst of Zwolle via Het LSR (contactpersoon: Noor Burggraaff) via 06 - 15 48 85 33 of www.hetlsr.nl

  • Een klacht indienen over zorg of zorgaanbieder binnen de Wet zorg & dwang kan ook per mail via klachtencommissie@quasir.nl of per post naar:

    Klachtencommissie Wet zorg en dwang
    o.v.v. klachtpostbus 1021
    7940 KA Meppel 

  • Bekijk hier de uitgebreide klachtenprocedure.

Klokkenluidersregeling

Lees meer over de klokkenluidersregeling

Zorgkaart Nederland 

Heeft u een klacht, tip of compliment? Deel deze via Zorgkaart Nederland Alvast bedankt!

Contactpersoon

Neem contact op

Heeft u zorg nodig? Eén telefoontje naar ons en we helpen u stap voor stap. Ook voor vragen kunt u ons bellen, terug laten bellen of mailen.