Casemanager dementie van Carinova
Een casemanager is betrokken bij u vanaf het moment dat er een niet pluis gevoel is (bijvoorbeeld bij ernstig geheugenverlies) of vanaf de diagnose dementie tot aan opname in een zorgsetting of het overlijden. Een casemanager wordt vaak gezien als steun en toeverlaat, en is voor mantelzorgers een luisterend oor en aanspreekpunt. Een casemanager informeert, begeleidt, denkt mee, adviseert en regelt eventuele zorg.
Zo helpt de casemanager om te gaan met de ziekte en met de gevolgen ervan in het dagelijks leven. De geboden ondersteuning wordt afgestemd op uw hulpvraag. De casemanager komt op afspraak bij u langs, en is daarnaast op aanvraag (telefonisch) beschikbaar. Geboden begeleiding door een casemanager wordt vergoed vanuit de basisverzekering van de zorgverzekering, of valt binnen de WLZ indicatie waaraan een eigen bijdrage is verbonden.
Heeft u recht op een casemanager?
Iedereen met dementie, of een vermoeden daarvan, heeft recht op ondersteuning van een casemanager dementie. Een aanvraag voor een casemanager dementie kan via de huisarts(praktijk), geriater of wijkverpleegkundige, maar u kunt ook zelf contact opnemen met Carinova via 0900 - 8662 of rechtstreeks met de casemanager in uw regio.
Op de website van Dementie Netwerk Nederland vindt u ook de contactgegevens van het dementienetwerk bij u in de buurt.
Onze casemanagers

Marleen Karkdijk
Casemanager dementie

Marian Bel
Casemanager dementie

Allien Niens
Casemanager dementie
