Vrijwillige thuisadministratie bij Carinova
Vrijwillige thuisadministratie bij Carinova
Onze budgetcoaches helpen u het overzicht op uw financiële situatie terug te krijgen. Samen met u maken zij een financieel plan. Ook kijken ze of u in aanmerking komt voor toeslagen en regelingen waar u nog geen gebruik van maakt. Met dit extra steuntje in de rug kunt u de controle over uw geldzaken terugkrijgen!
Wie zijn wij?
Vrijwillige thuisadministratie Carinova is een onafhankelijke organisatie werkzaam in de gemeente Deventer. Onze opgeleide vrijwilligers helpen mensen om hun administratie weer op orde te krijgen. Ook kunnen zij helpen bij het maken van een budgetplan en de aanpak van schulden. Wij hanteren een persoonlijke aanpak waarbij we u centraal stellen. De Vrijwillige thuisadministratie is een 100% onafhankelijke organisatie, wij verkopen of leveren geen financiële diensten.
Hoe helpen we u?
Als u zich aanmeldt, volgt eerst een intakegesprek met de coördinator van de Vrijwillige Thuisadministratie, Monique Linthorst. Wanneer uw eigen netwerk geen uitkomsten biedt, kijken we of een vrijwilliger de juiste oplossing voor u is. De vrijwilliger komt bij u thuis en begint met het ordenen van de administratie en het in kaart brengen van uw huidige financiële situatie. Uiteraard gaat dit samen en in overleg met u.
Monique Linthorst
Coördinator Vrijwillige Ondersteuning Thuis
Kosten
Aan de Vrijwillige thuisadministratie zijn geen kosten verbonden. Echter, de kosteloze hulp is primair bedoeld voor inwoners van de gemeente Deventer met een minimum inkomen, een bijstandsuitkering, AOW of inwoners met schulden.
Als er voldoende financiële middelen zijn, kan betaalde hulp uitkomst bieden. Onze Ledenvereniging Thuizz biedt deze diensten aan.
Geldfit spreekuur
Als u slechts af en toe hulp nodig heeft, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een kwijtschelding of toeslag, kunt u terecht bij het Geldfitspreekuur. Ook kunt u hier een financiële check laten doen. Wanneer de Geldfitspreekuren zijn vindt u hier.